KOLEKSI SAHABAT_ISLAM (KLIK SAHAJA)

DARI PENA SAHABAT_ISLAM


Salam Ukhuwah dari sahabat_Islam

Untuk Pengetahuan Semua tujuan blog ini diwujudkan adalah sekadar berkongsi sedikit ilmu,pengalaman dan idea kepada sahabat-sahabat sekalian.Mudah mudahan percambahan pemikiran dan luasnya pengalaman sahabat-sahabat sekalian dapat dikongsikan disini.
Apa yang diharapkan adalah blog ini mampu menjadi sebahagian daripada koleksi ilmiah yang mampu memberikan manfaat kepada sahabat-sahabat sekalian walaupun hanya sedikit.Apa yang ingin ditegaskan disini adalah sekiranya apa jua isi kandungan blog ini dilihat menyimpang dari 4 sumber syara' yang telah disepakati maka sahabat-sahabat sekalian wajiblah menolaknya.Andai ianya bertepatan dengan syara' maka manfaatkanlah.
Janganlah melihat kepada siapa yang berkata akan tetapi lihatlah kepada apa yang dikatakan olehnya.andai ianya benar menurut pandangan syara' maka benarlah juga menurut pandangan kita.Mudah mudahan islam menjadi perkara teras dalam kehidupan kita dan segala penyimpangan darinya mampu kita jauhi.Tiada apa yg terbaik melainkan mengikuti semua perintah Allah dan rasulnya tanpa mengurangi dan menambahnya walaupun sedikit.

wallahu a'lam..

ADIK DAN PALESTIN..

ADIK DAN PALESTIN..
Karya yang hebat..Semoga ianya menjadi peringatan kepada kita semua yang darah saudara kita bukan murah..Ya Allah semoga kaum muslimin sedar akan tanggungjawab mereka..

NUR AMANA..MUSNAH KERANA CINTA

NUR AMANA..MUSNAH KERANA CINTA
Sebuah Cerpen Hebat..Semoga Allah Memberikan yang terbaik kepada Penulisnya.. Seorang Gadis manis yang punya didikan agama musnah dek kerana sistem sekuler yang bermaharajalela..

CERPEN:"Serikandi Agama Mujahidah sejati"

CERPEN:"Serikandi Agama Mujahidah sejati"
Bingkisan Kecil Buat pengunjung Blog sahabat_islam.Semoga akan lahir mujahid dan mujahidah sejati daripada serikandi agama yang Kukuh Akidahnya,mantap ukhuwahnya dan Hebat perjuangannya

Sabtu, September 06, 2008

ISTIMEWA BUAT MUSLIMAH (9)


TINTA PERMATA BUAT SERIKANDI




DUHAI PUTERIKU.........Keremajaanmu menyegarkan pandangan, melimpahkan nyaman pada malam..Cahaya keriangan di wajahmu adalah kilauan senjata yang menawan....Madu yang menitiskan sarinya meresapkan manisnya dari bibir langsung ke hati adalah suara-suara lembut sang gadis...Tertib dan sopanmu bagai hembusan angin yang menyamankan...


PUTERIKU.....Dengan keremajaanmu...kau bisa menakluk dunia dalam lalai dan leka Tanpa kesedaran ....




DUHAI PUTERIKU....Balikkanlah cermin di hadapanmu barang seketika ...palingkanlah wajahmu barang sejenak...Berkatalah dalam diri...Kau bukan dilahirkan sebagai penggoda yang melekakan dunia...Kesegaran dan kejelitaanmu adalah fana belaka..Balutan gemerlap permata intan hanyalah hiasan...Dongak dan lihatlah kerdipan bintang-bintang nun di langit...Sedarlah...hidupmu ini hanya cebisan dari erti kehidupan...Selamilah dasar hatimu dan bisiklah pada diri Alangkah hinanya roh kita tanpa hiasan apa-apa...



PUTERIKU...Berfikirlah untuk menjadi insan yang berguna agar seisi dunia merasakan rahmat kehadiranmu...



WAHAI PUTERI MUSLIMAH SEJATI ...Salutilah tubuhmu dengan iman...kerana ia sangat manis pada pandangan jua perhiasan...Usah merasa resah lalu menyolek diri ...inginkan wajah yang lebih indah...Bersyukur dan berbahagialah dengan apa yang telah ditakdirkan oleh Allah SWT...



DUHAI MUSLIMAH TERPUJI...Renung dan resaplah kekaguman serta kekuatan keyakinan bahawa hayatmu setiap detik di bawah naungan Allah SWT...Kecintaan Ilahi melimpah dan melaut di segenap penjuru alam walaupun pada yang alpa erti kehidupan...



GADISKU...Bersihkanlah hatimu...kemanisan iman sukar dikecapi tanpa janji Tuhan...Jannah itu bukan mimpi tapi realiti...Dunia hanyalah persinggahan... akhirat itu kekal abadi...."

@-Copyright Control-

2 ulasan:

  1. salam..
    cebisan tinta yg memberi semangat kpd hati yg lemah ini, satu tiupan semangat di sebalik kata2 penuh makna dan indah ini..syukran ya sahabat!!

    BalasPadam
  2. waalaikumussalam..
    setiap insan ada ketikanya punyai hati yg cukup lemah..saat itulah dia memerlukan suatu kekuatan yang mampu kuatkan hatinya agar teguh untuk terus berjuang walaupun kekuatan itu hanya sebaris kata2.
    semoga apa yg ada..mampu memeberikan kekuatan yang terbaik buat muslimah yang ada..harapan sahabat_islam agar setiap muslimah mengetahui bahawa kalian adalah serikandi agama..dari kalian akan lahir insan2 yang akan membela agamanya..maka kalian mesti mempersiapkan diri untuk menjadi seteguh insan2 yang pernah menjadi serikandi dizaman kegemilangan islam..
    buat muslimah..semoga kalian mampu kuat utk menjadi tulang belakang suami dan saudara kalian..
    shukran sebab sudi berkomentar disini..harap kita semua mendapat manfaat..salam

    BalasPadam

KEPADA SAHABAT-SAHABAT SEKALIAN..DIHARAPKAN KOMEN ANDA ADALAH KOMEN YANG MAMPU MENINGKATKAN KEKUATAN DAN SEMANGAT PENULIS UNTUK TERUS BERDAKWAH.JAZAKALLAH ATAS KESUDIAN KALIAN MENG'IMARAHKAN PERJUANGAN INI.SALAM UKHUWAH.sahabat_islam