KOLEKSI SAHABAT_ISLAM (KLIK SAHAJA)

DARI PENA SAHABAT_ISLAM


Salam Ukhuwah dari sahabat_Islam

Untuk Pengetahuan Semua tujuan blog ini diwujudkan adalah sekadar berkongsi sedikit ilmu,pengalaman dan idea kepada sahabat-sahabat sekalian.Mudah mudahan percambahan pemikiran dan luasnya pengalaman sahabat-sahabat sekalian dapat dikongsikan disini.
Apa yang diharapkan adalah blog ini mampu menjadi sebahagian daripada koleksi ilmiah yang mampu memberikan manfaat kepada sahabat-sahabat sekalian walaupun hanya sedikit.Apa yang ingin ditegaskan disini adalah sekiranya apa jua isi kandungan blog ini dilihat menyimpang dari 4 sumber syara' yang telah disepakati maka sahabat-sahabat sekalian wajiblah menolaknya.Andai ianya bertepatan dengan syara' maka manfaatkanlah.
Janganlah melihat kepada siapa yang berkata akan tetapi lihatlah kepada apa yang dikatakan olehnya.andai ianya benar menurut pandangan syara' maka benarlah juga menurut pandangan kita.Mudah mudahan islam menjadi perkara teras dalam kehidupan kita dan segala penyimpangan darinya mampu kita jauhi.Tiada apa yg terbaik melainkan mengikuti semua perintah Allah dan rasulnya tanpa mengurangi dan menambahnya walaupun sedikit.

wallahu a'lam..

ADIK DAN PALESTIN..

ADIK DAN PALESTIN..
Karya yang hebat..Semoga ianya menjadi peringatan kepada kita semua yang darah saudara kita bukan murah..Ya Allah semoga kaum muslimin sedar akan tanggungjawab mereka..

NUR AMANA..MUSNAH KERANA CINTA

NUR AMANA..MUSNAH KERANA CINTA
Sebuah Cerpen Hebat..Semoga Allah Memberikan yang terbaik kepada Penulisnya.. Seorang Gadis manis yang punya didikan agama musnah dek kerana sistem sekuler yang bermaharajalela..

CERPEN:"Serikandi Agama Mujahidah sejati"

CERPEN:"Serikandi Agama Mujahidah sejati"
Bingkisan Kecil Buat pengunjung Blog sahabat_islam.Semoga akan lahir mujahid dan mujahidah sejati daripada serikandi agama yang Kukuh Akidahnya,mantap ukhuwahnya dan Hebat perjuangannya

Selasa, Julai 29, 2008

Serikandi Agama Mujahidah Sejati

Serikandi Agama Mujahidah Sejati:
Siri Ketiga(3)



Nurul melipat sejadah dan diletakkannya disebelah.Telekung dan kain sembahyangnya dilipat kemas.Ada titisan air mata yang jatuh mengenai pipi lembutnya.Dia pasrah.Panjang dia berdoa tatkala berkesempatan berbicara dengan tuhannya walaupun hanya seketika.Terasa senang dihatinya kerana dipilih untuk menjadi anak yang soleh tanpa melukakan hati ibu dan ayahnya.Allah begitu menyayanginya dan tidak membiarkannya terus dihimpit seribu macam gelisah.dan dia bersyukur kerana diberi jalan dan dipermudahkan ruang untuknya berfikir secara rasional.



“Ya Allah jika benar dia diciptakan untukku..dekatkanlah hatinya dengan hatiku..
Berikanlah dia kekuatan untuk mendidikku..janganlah jauhkan aku denganmu ya Allah..”
Nurul bingkas bangun dari tempat sembahyangnya lalu dicapai telefon bimbitnya.
“Assalamualaikum mak..”
“Waalaikumussalam..”
“Nurul balik besok mak..Tak sabar nak kawin..hehe..”Nurul berseloroh.
“Hissh..Mimpi apa budak ni..hari tu bukan main nangis taknak..sekarang suka pulak..”
“Hehe..tak adalah..Sebenarnya Mak..Nurul dah fikir masak-masak..Dah buat solat Istikhoroh pun..Nurul takkan hampakan harapan mak dan abah..”Jawab Nurul tenang.
“Eemm..itulah yang mak harapkan..terlanjur kau telefon ni mak nak bagitaulah..”Celah ibunya.
“Bagitau apa mak..”
“Hajat bakal menantu mak..dia nak kau habiskan dulu ijazah kau tu..lepas tu baru fikir pasal kawin..lagipun dah tak lama kan..Cuma nak ikatla dulu..”Balas ibunya dicorong telefon.
“Itulah yang nurul nak bincang dengan mak dulu..nak suruh mak bagitaula pada bakal menantu mak tu..tak sangka dia faham kan..?Mak suka ke menantu mak tu..?”Soal Nurul sambil ketawa.
“Ada ke tanya macamtu..sukalah..Dia tahulah tu..dia pun pelajar macam kau juga..sekarangni kalau tak silap mak dia baru habis M.A kot kat UIA tu..dahla..hati-hati balik esok.abah kamu dah memanggil tu..lapar nasi..mak tak hidang lagipun nasi kat abah kau tu..”
“Yelah mak..kirim salam rindu Nurul kat abah..Assalamualaikum..”
“Insyaallah..Waalaikumussalam..”
Nurul berlalu ke katilnya..Dia mengulum senyuman.Terpancar rasa ketenangan dijiwanya.
“Alhamdulillah..”



Bersambung....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KEPADA SAHABAT-SAHABAT SEKALIAN..DIHARAPKAN KOMEN ANDA ADALAH KOMEN YANG MAMPU MENINGKATKAN KEKUATAN DAN SEMANGAT PENULIS UNTUK TERUS BERDAKWAH.JAZAKALLAH ATAS KESUDIAN KALIAN MENG'IMARAHKAN PERJUANGAN INI.SALAM UKHUWAH.sahabat_islam